0 Porovnat
Přidejte si do porovnání produkty pomocí ikonky vah a zde si poté můžete porovnat jejich parametry.
0 Košík
Váš košík je prázdný...

Rondo Ruut CF 1 - Tři dny v sedle (TEST)

RONDO je na trhu od roku 2007 a patří pod křídla společnosti vyrábějící kola NS bikes (původně Nort Shore bikes), která staví především dirtové hardtaily a celoodpružená kola. Značka NS bikes jde od úspěchu k úspěchu. Rondo vzniklo jako značka specialuzijící se na kolo s „beranama“ a nyní především gravely.

Filosofie naší firmy je nabízet výrobky, kterým věříme, o kterých něco víme, za které dáváme ruku do ohně. Rondo je u nás na prodejně novinkou. Rondo jsme si vybrali, protože je nám velmi blízké a cítíme, že technici, grafici a obchodníci v Rondu vnímají cyklistiku podobně jako my. S uvedením do prodejů jsem si nejvyšší karbonový model RUUT CF 1 vzal do testu.

Rám je vlastní konstrukce a formy. RUUT se zrodil z potřeby mít opravdu všestranné kolo schopné dlouhých jízd s plnou zátěží, brašnami s výbavou a zároveň uspokojit potřeby sportovně laděných jezdců. Design rámu a vlastní vidlice s měnitelnou geometrií vytváří bike, který skutečně vypadá velice moderně a jinak než průměrný gravel.

Praktické zkušenosti

Co Ruut umí ucítíte okamžitě když na něj usednete. Ostrý, tvrdý sportovní gravel. Zejména jízda ze sedla nebo na těžší převod je radost. Na tvrdém terénu nebo silnici se kolo chová prakticky jako závodní „silnička“. Parádně jede a doslova vás nutí k vyššímu výkonu. Velký podíl na to mají výplety Hunt X. Celková váha kola 8,5kg ve velikosti M jen potvrzuje ambice kola. Ovšem v terénu začínají hrát hlavní roli pláště Vittoria šíře 40 mm a tlak. Právě šíře plášťů, bez problémů kolo pobere 45 mm i více, se stará o jízdní konfort. RUUT je ideální bike pro jezdce kteří mají zkušenost ze silničního kola. Je to rychlý gravel na pomezí CX kol. Přinese vám radost svými jízdními vlastnostmi. Začínající gravel jezdce uvrhne nekompromisně rovnou do první ligy a do vyšších pater cyklistiky.

Měnitelná geometrie a systém Twin Tip

Zajímavý design vidlice a dvě rozdílné stopy znamenají, že můžete efektivně měnit geometrii přední části kola.

Kolo je vždy z výroby nastaveno na pozici LO (tedy do vysoké pozice). Kolo má plošší úhel hlavy a delší stopu. Celé kolo je stabilnější, schopné zvládnout drsný terén i méně zdatným jezdcům a má větší stabilitu. Jako bonus je více místa pro pneumatiku, případně blatníky. Opačná poloha – kdy defakto snížíte kokpit, hlavový úhel bude ostřejší a zkrátí se stopa – převádí kolo do sportovnější a agresivnější polohy.

První den jsem absolvoval s vidlicí v poloze LO, očekával jsem línější a stabilní stroj (zkušenosti se změnou geometrie na GT mám a tam to platí). Jízdní vlastnosti ovšem skvělé a troufám si tvrdit, že budou vyhovovat většině běžných uživatelů. Druhý a třetí den po přestavení vidlice na HI jsem byl doslova v šoku. Kolo dostalo ten správný šmrnc. Přesně takový, který poskytuje zvuk praporků v zadním kolečku (jsem na něj zvyklý z kvalitních DT Swiss nábojů) když vyvěsíte nohy, čili přestanete šlapat. Je to jako zvuk V8 v pořádné americe! HI pozice je totéž, tady začíná parádní cyklistika, tady začínají zážitky. Nyní je to správné kolo do terénu, které přesně splňuje moje požadavky na moderní gravel, rychle reaguje, můžete agresivně volit stopu v těžkém terénu a zároveň dostatek stability v rychlých sjezdech. HI pozice vidlice je přesně pro každého kdo má takovýto typ kola trochu v ruce. Pak si ho opravdu užije.

Twin Tip v číslech – ať si lépe rozumíme.

Konstrukce vidlice TwinTip, která umožňuje přestavení mezi dvěma polohami, mění jak jízdní charakter, tak jízdní polohu jezdce. Ve vyšší poloze snížíte stopu o 13 mm, zesílíte úhel hlavy o půl stupně a snížíte kokpit o 10 mm, čímž přidáte půl stupně k úhlu sedla. Poslední změnou je přidání asi 6–7 mm rozvoru kol.

Poloha LO poskytuje 400 mm délku vidlice a 45 mm offset

Chcete-li změnit polohu HI, postupujte takto:

  • demontujte osu pomocí 6mm imbusového klíče a sejměte kolo
  • demontujte montážní šrouby třmenu pomocí 4mm šestihranného klíče
  • odšroubujte brzdový třmen z adaptéru
  • uvolněte červíky 2mm šestihranným klíčem
  • vytlačte vložky TwinTip zevnitř ven
Poloha HI poskytuje efektivní délku vidlice 390 mm a offset 55 mm

Chcete-li sestavit kolo v HI pozici, pokračujte následujícími kroky:

  • otočte vyjmuté vložky TwinTip o 180° a vložte je zpět do vidlice
  • pomocí 2mm šestihranného klíče pečlivě utáhněte stavěcí šrouby
  • upevněte třmen přímo na vidlici bez adaptéru
  • znovu namontujte kolo a utáhněte osu
  • nakonec seřiďte třmen a utáhněte

PODÍVEJTE SE NA KOMPLETNÍ SPECIFIKACI KOLA RONDO RUUT CF 1