
Ferrari, Versace, Spaghetti, Mafia či Campagnolo patří mezi nejslavnější italské pojmy. Když už jsme v té Itálii byli, přemýšleli jsme, o kterém italském fenoménu tak napsat. O autech by to bylo jistě zajímavé, ale o nich ani o hadrech náš časopis není. Dělat reportáž o mafii jsme si také rychle rozmysleli, protože jsme nechtěli, aby z nás byly špagety. Tak nakonec jsme se tedy vydali do Campagnola.
Šéf přes public relation Pierro nás přijal s italskou temperamentností a hned nám oznamoval: "Nevím, jestli se vám vyplatilo jet až tak daleko pro reportáž z naší firmy, protože většina částí fabriky je nepřístupná jak pro veřejnost, tak i pro naše nejbližší spolupracovníky". Důvod je jasný. Campagnolo v nedávné době investovalo obrovské částky do strojů a technického personálu, díky nimž se svou produkcí chce odlišit od tajwanských a čínských výrobců. Proto platí přísné embargo na jakékoli informace o výrobě a už vůbec není myslitelné, že by pustili novináře do svých utajených laboratoří, kde vznikají nové Recordy a Chorusy. Přijali jsme tedy podmínky návštěvy a snažili se získat i tak maximum informací o společnosti, výrobě a hlavně budoucnosti. Pierro, většina firem již v této době představila novinky pro rok 2005 Můžete se také pochlubit s tím, co chystáte pro příští sezónu? Jistě, vyvinuli jsme Compact Drivetrain, tedy ucelenou sadu komponentů. Chtěli jsme se odlišit od firem, které ke klikám z Taiwanu vyrábí kompatibilní komponenty jako kazetu a řetěz. My produkujeme vlastní kliky s našimi převodníky. Komplexně vzato, už nebudeme vyrábět samostatné komponenty, ale celé sady. Každý jednotlivý komponent je vyvíjen tak, aby zaručoval dokonalý výkon, odolnost, spolehlivost a bezpečnost. Takže pokud vyměníte některý díl za komponent od jiného výrobce, bohužel nemůžeme zaručit všechny výše uvedené klady, které naše komponenty splňují. Například, pokud nahradíte naše kliky jinými, převodníky nebudou originál Campagnolo a integrovaný systém bude narušen. Stejně tak když použijete jiný řetěz než originální, nemůžeme zaručit, že bude řazení stejně snadné. Navíc - odolnost a trvanlivost kazety a převodníků bude porušena. Netvrdíme, že jsme lepší, než jiní výrobci, a že umíme vyrobit lepší řetěz. My pouze umíme vyrobit lepší řetěz pro naše vlastní komponenty. Design našeho Drivetrainu, kde se nyní používá 10 pastorků, má velmi malé tolerance a tak není jednoduché používat jiný než originální řetěz. Pro náš Compact Drivetrain jsme vyrobili speciální kliky s převodníky a speciální přesmykač. Skok řetězu z velkého převodníku na malý je teď větší, například z 50 zubů na 34 je rozdíl 16 zubů. A pokud použijete standardní přesmykač, může vám řetěz spadnout z klik úplně. Proto jsme vyvinuli nový přesmykač s esovitým profilem, který přehodí řetěz bez rizika spadnutí. |
Převzato z časopisu Cykloservis Dušan |