Honza, který je majitelem našeho kola z lidu využívá jeho služeb ke každodenní
cestě do práce. Nemá to nejblíže a tak bylo jasné, že si koupí trekinga. Pro
zdolávání dlouhých úseků po silnici to je, i pro bikera, jednoznačně nejlepší
řešení. Dobré trekingové kolo se lehce vyškrábe na podobnou sumu jako bike,
a tak se musíte rozhodnout. Buď jezdit výhradně po silnici a občas využít
nějaké polní zkratky, ale jen velmi opatrně, nebo vlastnit kolo na tlustých
gumách a mořit se s každodenní jízdou po silnici. Donedávna bylo rozhodnutí
vyhrazeno pro super tuningovaného trekinga, ale rozmach kotoučových brzd otevřela
zcela novou cestu pro obojetníky. Postavit si kolo na bikovém rámu, ale s
velkými koly bylo do té doby, vzhledem k umístění brzdových čepů, nemožné.
V osazení na velkých kolech vypadá kolo poněkud zvláštně, ale na první pohled
si vzhledem k velikosti XL ničeho zvláštního nevšimnete.Z lesa na silnici
Podstatou tohoto hybridu je klasický bikový rám Cannondale CAAD 4 s označením 500. Základní, ale velmi kvalitní rámový trojúhelník je opatřen všemi zásadními prvky. Důležitým faktorem pro finální určení byl přední Head Shock s uzavíráním, které je na silnici nepostradatelné. To plní tento systém opravdu perfektně a mohutný otočný mechanismus přímo na vrcholu představce je tím nejlepším nástrojem pro jednoduchou manipulaci. Rázem máte v ruce zcela pevné kolo, které v kombinaci s velkým průměrem kol nepoznáte od trekingového speciálu. Aby mohla být na kolo nasazena velká kola je nutné brzdit kotouči a tím se vyhnout jiné vzdálenosti brzdových čepů. K tomu účelu posloužily hydraulické kotouče Shimano XT spolu s náboji, které korespondují i s ostatními komponenty sady. Jednoduché přezbrojení na klasický bike pak proběhne během několika okamžiků výměnou kol za rozměr 26 a můžete vyrazit do lesa. Na kole byly ponechány velké převodníky Shimano Deore. V terénu nemáme o tyto převody strach protože jezdec tohoto kola je zdatným a dlouholetým najížděčem kilometrů. Jak je vidět z obrázků, tolerance mezi přední vidlicí a pneumatikou je opravdu minimální. Vzorek pneumatiky je pak nutné volit s přihlédnutím k dané mezeře. Je limitován zhruba velikostí, která je na fotografii.
Není snad kola, které by se více hodilo pro takové účely než Cannondale. Head Shock, který je uzavíratelný v horní části páčkou a stává se během vteřiny zcela pevnou vidlicí, tuhost v záběru, estetický vzhled kola s duralovými nohami vidlice, které umožnili vozit velká kola, to je jen malý výčet jeho výhod. Invence se nedá zapřít a Honza dokázal skvěle skloubit kolo pro každodenní jízdu do práce s opravdovým závodním speciálem. Cannondale vám přináší další možné využití, které jiná značka může jen stěží poskytnout. Nic tedy nebrání vrhnout se nejen do závodů XC, ale také na naše silnice.
| Technická specifikace | |
| Rám: | Al CAAD 4 |
| Vidlice: | Fatty (zavírací) |
| Přehazovačka: | Shimano XT |
| Přesmykač: | Shimano LX |
| Brzdy: | Shimano XT hydraulik disc |
| Pedály: | Ritchey SPD |
| Sedlovka: | Cannondale |
| Představec: | Coda |
| Sedlo: | Fi:zik |