0 Porovnat
Přidejte si do porovnání produkty pomocí ikonky vah a zde si poté můžete porovnat jejich parametry.
0 Košík
Váš košík je prázdný...

Cannondale Six 13

Mezi skutečné skvosty letošní výstavy Eurobike v německém Friedrichshafenu rozhodně patřil silniční rám Cannondale SIX 13.
Nejedná se sice o úplnou novinku, neboť na stejném rámu už v loňském roce vyhrál Gilberto Simoni slavnou Giro d' Italia, ale teprve v letošním roce, po osmnácti měsících tvrdého testování závodníky se dopracoval do takové konečné technologické podoby, že ho firma dala do prodeje. Gilbertův rám byl i na loňské výstavě Eurobike, a pokud si vzpomínáte, psali jsme o něm. Už loni měl Gilberto problémy s nízkou váhou svého kola, neboť byla pod povolenou dolní mezí stanovenou UCI, a kolo s tímto rámem mu museli dovažovat.
Jak už to dnes u špičkových rámů bývá, i tento rám je částečně karbonový. Karbonové trubky jsou vsazeny do duralových koncovek. A teď právě se dostáváme k jádru celého problému zajímavé technologie výroby tohoto exkluzivního kousku, jak nám ji vysvětlil zástupce Cannondalu. Každý rám SIX 13 se vyrobí vlastně dvakrát. Nejdříve celý z duralu v dokonalé a přesné geometrii. Vše se proměří a zkontroluje. Pokud se dospěje k závěru, že rám je vyroben přesně, nastává druhá fáze výroby - výměna duralu za karbon. Ano, čtete správně a zrak vás nešálí. Jednotlivé duralové trubky rámového trojúhelníku jsou postupně jednotlivě vyřezávány a nahrazeny karbonovým polotovarem. Trubka se šikmo uřízne několik centimetrů za středovým pouzdrem a hlavovou trubkou. Do tohoto zbývajícího duralového konce se z boku vyfrézují oválné nepravidelné otvory. Ty slouží jako zpevňující, neboť při natlakování karbonových trubek se jimi přebytečný karbon zčásti protlačí, a trubky se tak v duralu upevní více než pouze lepením (karbon je do duralových přesahů ještě samozřejmě vlepen). Rám je vyroben. A pokud se k tomu přidá dokonalý ostrý červený design, tak máte před sebou opravdu mistrovské dílo. Teď i s tím, že víte jak zvláštně byl rám vyroben. Ale ta zvláštnost má i svůj pro naši kapsu negativní dopad - cenu. Ta by se měla u nás pohybovat přes šedesát tisíc korun. Faktem ale je, že lidé, kteří si něco podobného pořizují, neřeší, jestli to stojí padesát, šedesát nebo sedmdesát tisíc.

 


-
Převzato z časopisu Cykloservis
(kany)