0 Porovnat
Přidejte si do porovnání produkty pomocí ikonky vah a zde si poté můžete porovnat jejich parametry.
0 Košík
Váš košík je prázdný...

A-Gang 24:00

Minule jsme psali o Spacemanovi a jeho přínosu české bajkové scéně. Zároveň jsme si sehnali do testu letošní hit mezi AGangy - model 24:00, na jehož stavbě se podílel trojnásobný mistr světa v trialu Petr Kraus. Ten má za sebou práci na rámech pro značky Heavy Tools, Orange či GT a nyní se jeho zkušenosti s navrhováním geometrií projevily i na kole domácí značky Author. Jak naznačuje číslovka v názvu kola, jedná se o stroj se čtyřiadvacetipalcovými koly. Loňský model 24:00 měl přední kolo o průměru 26 palců a byl určen spíše na freeride, zatímco letošní čtyřiadváca se tváří spíš jako kolo parkové a streetové. Usoudit se tak dá podle komponentů, jako jsou hladší pláště, vidlice s nižším zdvihem či bmxové sedlo. Změn doznal i rám, jehož zadní patky byly zesíleny a upraveny pro pevnou osu se zadním vstupem.

STAG
Spaceman Technical Advanced Geometry je zkratkou provázející všechny AGangy a je v ní podepsán otec celé myšlenky - Jarda Spěšný. Zpočátku byl jeden univerzální rám pro dva modely, lišící se v použití pevné a odpružené vidlice, dnes je však možné vybírat z více alternativ. 24:00 ctí technologii výroby rámů z trubek tvarovaných hydroformingem, kdy u hlavy jsou hranaté a u sedlové trubky kruhové. Spodní rámová navíc nepostrádá výztuhu pod hlavou. Zadní stavba z hranatých, esovitě zprohýbaných trubek je k rámu připevněna pomocí frézované podkovy a tím se dá dosáhnout délky zadní stavby 390 mm. Patky jsou navrženy velmi bytelně.

Osazení
Authoráci hodně hledí na co nejlepší vybavení svých kol a na 24:00 je to dobře patrné. Přední vidlice je superodolný Stance Static od Manitou, který dokonce disponuje pevnou osou pro co největší tuhost a odolnost. Ocelová pružina tlumená olejem dává dostatečných 80 mm zdvihu. Značka FSA, která se zabývá výrobou hi-tech komponentů nejen pro XC a silnici, ale i pro freestyle a freeride, dodala odolné kliky V-Drive Extreme, sjezdový představec DH 300 a freeridové vlaštovky FR 330. Ty mají dobré zahnutí a výborně padnou do rukou. Americký Hayes poskytl brzdnou sílu ve formě mechanických kotoučovek HMX 2, bohužel však pouze se 160milimetrovými kotouči. K tomu lepšímu patří i náby Author na průmyslových ložiscích, ráfky Alex DM 24 či pláště Maxxis Holly Roller. Kupodivu na posledním místě jmenujme bezvadně fungující přehazovačku a řazení Shimano Alivio, které na extrémní použití absolutně stačí.

Jak se na tom jede?
Důležité slovo při vývoji 24:00 měl Petr Kraus a tak se do kola snažil zanést jak použitelnost ve skateparku, tak i ve městě či v přírodě, a dokonce i na hraně při trialu. Proto je tu krátká zadní stavba, která je s 390 mm při použití dvou převodníků na technologickém maximu. Kolo jde na zadní celkem dobře, i když dřívější Petrovy speciály byly v tomto charakteru ještě lepší. Jenže to byla kola na trial, zatímco na 24 budou pravděpodobně jezdit hlavně streetaři, kteří holdují rychlé jízdě přes či po překážkách. A-Gang se neztratí, z kontestů s majiteli kol jiných značek vyjde určitě se ctí. Díky menším kolům je možné kolo velmi snadno ovládat ve vzduchu při letu. Trošku nás ale hendikepovala těžká přední vidlice, která je dělaná do bytelnosti, aby něco vydržela. Po několika trénincích si však jezdec zvykne a vidlici již nevnímá, spíše jí bude vděčný při špatném dopadu z dropu či na dirtu, když pomůže odvrátit pád. Když už jsme v přední části kola, nesmíme zapomenout zmínit bowden přední brzdy, který prochází sloupkem vidlice díky speciálnímu šroubu v ježku. Ostatní bowdeny jsou dost dlouhé, takže je na kole možné točit barspin. Pláště Maxxis Holly Roller o průměru 2,4 palce budou dobře držet na dřevěných překážkách v parku, do lesa bychom však určitě obuli nějaký hrubší vzorek. Nízký rám dobře umožňuje provádění triků na funboxu, jako je třeba superman či kankán. Díky menším kolům je stroj velmi obratný a živý a v parku je radost se na něm svézt. Pokud by po něm toužil trialista, určitě bychom mu doporučili výměnu odpružené vidlice za pevnou, freestylové sedlo by nahradilo co nejlehčí XC-čkové a určitě by stačily ráfkové brzdy.

Pro koho
AGang 24:00 je univerzální kolo, které vděčí menším kolům za větší obratnost a hravost. V původním osazení je připraveno do parku na rádiusy a spiny, po výměně plášťů si jej dokážeme představit třeba i na hliněné dráze či na dirt jumpu nebo v lese. Všude tam se bude cítit jako doma. Pokud toužíte po speciálu na skákací disciplíny a dokážete ocenit kvalitní materiály i komponenty, A-Gang 24:00 by mohl být tou správnou volbou.

 

Rám dural 24"
Vidlice Manitou Stance Static
Kliky FSA V-Drive Xtreme
Přehazovačka Shimano Alivio
Řazení Shimano Alivio
Brzdy HAYES MX-2XC
Náboje
Ráfky
Pláště
Author
Alex DM-24/24"
Maxxis Holy Roller 24" x 2.40"
Řídítka FSA FR 330
Představec FSA DH 300
Sedlo Author freestyle
Hmotnost 15,2 kg



Převzato z časopisu Cykloservis
(red)